Tehetségműhelyek bemutatása
A Vackor Tagóvoda pedagógiai munkájának egyik kiemelt területe a tehetséggondozás, amely a gyermeki kíváncsiságra, a játék örömére és az alkotás vágyára épít. Intézményünkben a tehetségígéretek felismerését és kibontakoztatását tudatosan szervezett tehetségműhelyek segítik, amelyekben a gyermekek életkori sajátosságaikhoz, érdeklődésükhöz és képességeikhez illeszkedő gazdagító tevékenységek valósulnak meg.
A Varázsecset kézműves tehetségműhely bemutatása
A Varázsecset kézműves tehetségműhely a Vackor Óvoda kedvelt tehetségműhelye, amely a gyermekek kreativitásának és finommotorikus képességeinek fejlesztésére fókuszál. A műhely lehetőséget biztosít arra, hogy a gyermekek különféle kézműves technikákat fedezzenek fel, saját alkotásaikon keresztül fejezzék ki egyéni ötleteiket és érzéseiket. A műhelybe járó tehetségígéreteket az óvónők megfigyelései, tapasztalatai, gyermekek egyéni fejlettségi szintje alapján javasolják és választják ki.
A tehetségműhelyt Termeczky Fanni és Holpert Szandra vezetik. Az óvópedagógusok kiemelt figyelmet fordítanak a gyermekek érdeklődésének és képességeinek felismerésére, valamint arra, hogy a tevékenységek során minden gyermek megtalálja a számára örömteli és kihívást jelentő feladatokat.
A Varázsecset műhelyben a tevékenységek mikrocsoportos, játékos, élményszerű formában zajlanak, miközben a gyermekek elsajátítják az anyagok és eszközök tudatos használatát, a részletekre való figyelést és az esztétikai érzék fejlesztését. A kézműves foglalkozások során a közös alkotás és az egymás munkájának megbecsülése is kiemelt szerepet kap, erősítve ezzel a szociális készségeket és a közösséghez való tartozás élményét.
„Egyszer volt, hol nem volt” mese-dráma tehetségműhely bemutatása
Az „Egyszer volt, hol nem volt” mese-dráma tehetségműhely a gyermekek kreatív önkifejezését és szociális készségeit fejleszti, a dramatikus játék és a mese világán keresztül. A műhely lehetőséget biztosít a gyermekek számára, hogy megismerkedjenek a szerepjáték, az improvizáció és a történetalkotás alapjaival, miközben játékos formában fejlesztik kommunikációs és érzelmi készségeiket.
A műhelyt Miklós-Bognár Viktória és Sabjanics Vivien vezetik. A pedagógusok célja, hogy a gyermekek magabiztosan és örömmel fedezzék fel a mesék világát, saját történeteiket alakítsák, és megtapasztalják a közös alkotás örömét.
A tevékenységek során a gyerekek fejlesztik fantáziájukat, érzelmi intelligenciájukat és együttműködési készségüket, miközben megtanulják a konfliktuskezelés, az empátia és a kreatív problémamegoldás alapjait. A mese-dráma műhely nem csupán a kreatív készségekre koncentrál, hanem hozzájárul a gyermekek személyiségének harmonikus fejlődéséhez, előkészítve őket az iskolai és társas helyzetek kihívásaira.
Néptánc tehetségműhely bemutatása
A néptánc tehetségműhely a gyermekek mozgáskultúrájának, ritmusérzékének és kreatív kifejezőkészségének fejlesztésére irányul. A műhelyben a gyermekek a magyar néptánc hagyományos formáival és alaplépéseivel ismerkednek meg, miközben játékos, élményszerű módon sajátítják el a testtudatosságot, a ritmus és mozgás koordinációját.
A műhelyt Szabó Beáta Melánia vezeti, aki szakmai tapasztalatával és pedagógiai érzékével biztosítja, hogy a foglalkozások minden gyermek számára örömteliek, és felszabadultak legyenek. Bea néni kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a gyermekek egyéni képességeik szerint fejlődjenek, miközben a közös tánc és mozgás élménye erősíti a csapatszellemet és a szociális készségeket.
A néptánc műhely nemcsak a fizikai koordinációt és ritmusérzéket fejleszti, hanem hozzájárul a gyermekek kulturális ismereteinek bővítéséhez, kreativitásuk kibontakoztatásához, valamint a magyar hagyományok iránti érzékenység kialakításához. A közös mozgás élménye erősíti a gyermekek önbizalmát, és támogatja a személyiség harmonikus fejlődését.